Reklama dźwignią handlu, jak głosi słynne powiedzenie. Ale jak zadbać o dobrą reklamę? Istnieje na to kilka sprawdzonych sposobów, które w zasadzie można podzielić na dwa rodzaje: cyfrowe i tradycyjne. Do cyfrowych zaliczamy między innymi strony internetowe, marketing afiliacyjny, e-mail marketing czy digital signage. Tradycyjne natomiast to takie rozwiązania jak billboardy, plakaty, ulotki, katalogi i foldery reklamowe. Dziś omówimy pokrótce te ostatnie. Wyjaśnimy co to jest folder reklamowy i jak zrobić folder reklamowy, który będzie dobrze spełniał swoją marketingową rolę.
Folder reklamowy definiuje się jako wyrób poligraficzny o niewielkiej objętości, tj. składający się z kilku do kilkunastu złączonych arkuszy dowolnego formatu. Zwykle drukuje się go na papierze o gramaturze od 150 do 300 gram. Jeśli zaś chodzi o sposób łączenia kart, do wyboru są dwa: szycie i klejenie. Szycie zaleca się w przypadku małej liczby stron, gwarantuje ono wtedy trwałość i wygodę korzystania z folderu. Natomiast klejenie będzie odpowiednie dla większych, bardziej obszernych broszur. Folder reklamowy ma znaczną przewagę nad ulotką, czyli pojedynczym arkuszem papieru złożonym na dwie, trzy lub więcej części, ponieważ mieści więcej treści. Warto więc wybrać go wtedy, gdy mamy do przekazania dużo informacji i dodatkowo chcemy je wzbogacić o ilustracje, zdjęcia, mapy, wykresy id.
Skoro już wiemy, co to jest folder reklamowy , przejdźmy do wyjaśnienia jak zrobić folder reklamowy, który trafi do odbiorców. Przygotowując projekt musimy pamiętać, że folder reklamowy ma służyć jako narzędzie promocji oferty firmy i budowy pozytywnego wizerunku marki w oczach klientów, dlatego powinien być wysokiej jakości, czytelny i estetyczny, nie może też w nim zabraknąć atrakcyjnych i merytorycznych treści. Okładka powinna zawierać oryginalną, przykuwającą wzrok grafikę i chwytliwy slogan reklamowy, zachęcające do zajrzenia do środka, w środku zaś warto zamieścić najważniejsze informacje dotyczące reklamowanej firmy lub jej oferty produktowej oraz zdjęcia i inne dodatki uatrakcyjniające przekaz. Pamiętajmy również, że folder musi zostać odpowiednio przygotowany do druku, a więc zapisany w rozdzielczości 300 dpi i palecie CMYK (co zagwarantuje właściwe odwzorowanie kolorów) oraz uzupełniony o spady, czyli kilkumilimetrowe marginesy bezpieczeństwa (pozwolą one uniknąć przycięcia ważnych elementów lub pojawienia się białych pasków na brzegu wydruku). Tak przygotowany projekt folderu reklamowego należy następnie przesłać do drukarni wraz z informacją o potrzebnym nakładzie, a także wybranej gramaturze, formacie, uszlachetnieniach itp. Realizacja zamówienia – w zależności od drukarni oraz zamówionego nakładu – może potrwać od kilku godzin do kilku dni.