Nawet najlepszy na rynku produkt (lub usługa) nie sprzeda się, jeśli nie zostanie dobrze
zareklamowany. Dlatego każda firma, niezależnie od branży, w jakiej działa, i charakteru
prowadzonej przez siebie działalności, musi zainwestować w promocję marki – to pozwoli jej
dotrzeć do potencjalnych klientów i zainteresować ich swoją ofertą. W tym celu można
wykorzystać różne materiały reklamowe: wizytówki, etykiety, ulotki, foldery, plakaty, banery
itp. Trzeba jednak pamiętać, że ich marketingowa skuteczność zależy od wielu czynników,
przede wszystkim od tego, w jaki sposób zostaną zaprojektowane i wydrukowane.
Reklama wizualna musi przykuwać wzrok – tylko wtedy uda jej się przyciągnąć i zatrzymać
uwagę odbiorcy. Projektując materiały reklamowe warto więc wykorzystać element
zaskoczenia, np. oryginalny slogan lub nietypowe kolory. Jednocześnie należy zadbać o ich
przyjemny dla oka design, ponieważ krzykliwe barwy, przesadnie fantazyjna czcionka czy
zbyt ekstrawaganckie hasło reklamowe zwracają uwagę tylko na chwilę, potem zamiast
zainteresowania wzbudzają raczej zniechęcenie. Odbiorcy reklam cenią sobie estetykę – na
tym trzeba się skupić. Jeśli zaś chodzi o informacje zawarte w reklamie, powinny być one
krótkie, zwięzłe i treściwe, a także przedstawione w sposób ułatwiający ich zapamiętanie.
Szczypta humoru też nie zaszkodzi – reklama, której uda się rozbawić odbiorcę, z miejsca
zyskuje jego przychylność. Projektując materiały reklamowe warto ponadto wziąć pod uwagę
ich specyfikę. Przykładowo banery reklamowe, jako że oglądane są zwykle z daleka i przez
krótką chwilę, powinny składać się głównie z obrazów. Foldery reklamowe natomiast trafiają
zazwyczaj do ręki potencjalnego klienta, powinno się więc w nich więcej miejsca poświęcić
na treść.
Za wygląd materiałów reklamowych, a co za tym idzie, również ich skuteczność, odpowiada
nie tylko projekt graficzny, ale też druk. O jego techniczne aspekty dba oczywiście drukarnia,
jednak zleceniodawca musi zdecydować o takich aspektach jak dobór podłoża czy
uszlachetnienia. Banery reklamowe mogą być drukowane na tkaninie, siatce winylowej albo
płótnie powlekanym PCV – każde z tych podłoży cechuje inna faktura, różnią się one także
między sobą pod względem trwałości. Najlepiej wybrać mocne, wytrzymałe i odporne na
zmienne warunki atmosferyczne podłoże, które pozwoli reklamie jak najdłużej zachować
oryginalną estetykę, trzeba się jednak liczyć z jego wysoką ceną. Foldery reklamowe z kolei
drukowane są na papierze, który sam w sobie jest bardzo delikatnym materiałem, jednak
można podnieść jego trwałość wybierając właściwą gramaturę i stosując uszlachetnienie w
postaci matowego lub błyszczącego laminatu. Do tego trzeba dobrać odpowiednią barwę,
która pozwoli dobrze odwzorować kolory oryginalnego projektu. W razie potrzeby chętnie
służymy radą w tym zakresie.