Przygotowanie projektu do druku, czyli jego skład, to skomplikowany, wieloetapowy proces, który wprawdzie dziś, w erze komputerów, nie zajmuje już tak dużo czasu jak kiedyś, ale wciąż wymaga specjalistycznych kompetencji. Fachowiec wykonujący taką pracę musi posiadać praktyczne umiejętności z zakresu grafiki komputerowej i poligrafii cyfrowej, a także rozwinięty zmysł estetyczny i duże pokłady kreatywności. Tylko wtedy będzie w stanie dobrze wywiązać się z powierzonego mu zadania.
Skład materiałów do druku, niezależnie od ich rodzaju i przeznaczenia, zawsze wygląda tak samo. Najpierw klient wybiera format oraz podłoże, na którym zostanie wykonany druk, a także przesyła niezbędne pliki, takie jak logo w wersji wektorowej, zdjęcia we właściwej rozdzielczości czy odpowiednio zredagowane teksty – posłużą one do stworzenia projektu. Oczywiście istnieje też możliwość stworzenia projektu od zera, w takiej sytuacji klient musi przekazać grafikowi jedynie instrukcje dotyczące przygotowania lub zakupu logo, zdjęć, tekstów i innych potrzebnych elementów, jest to jednak opcja kosztowniejsza i bardziej pracochłonna. Gdy pliki znajdą się już w posiadaniu grafika lub zostaną przez niego przygotowane, a następnie zaakceptowane przez klienta, można przejść do wykonania projektu – powstaje on zawsze zgodnie z otrzymanymi wcześniej wytycznymi, tak aby był dokładną realizacją wizji klienta i w 100% spełniał jego oczekiwania. Gotowy projekt wędruje do zleceniodawcy w formie pliku PDF i po otrzymaniu jego akceptacji trafia do druku. W ten sposób traktowane są wszystkie materiały przeznaczone do druku, nie tylko książki, gazety i czasopisma, ale też wizytówki, etykiety i naklejki promocyjne. Podobnie wygląda drukowanie plakatów, katalogów, broszur czy ulotek – każdy taki materiał trzeba najpierw poddać składowi.
Od dobrze przeprowadzonego składu druku zależy ostateczny wygląd danej publikacji, od ostatecznego wyglądu danej publikacji zależy zaś jej odbiór. Trzeba pamiętać, że odbiorcy patrzą krytycznym okiem na wszelkie materiały reklamowe, nawet małe naklejki promocyjne czy wizytówki, dlatego powinny być one dopracowane w najmniejszym szczególe i prezentować się bez zarzutu. Im lepszy efekt końcowy im zapewnimy, tym lepiej zostaną przyjęte i będą z powodzeniem realizować swoją funkcję reklamową. Dlatego niezależnie od tego, czy klienci zlecają nam drukowanie plakatów, czy wizytówek i innych małoformatowych materiałów marketingowych, zawsze przed przystąpieniem do druku wykonujemy profesjonalny, rzetelny skład.