Metody uszlachetniania druku


Nasza drukarnia stosuje nie tylko różne techniki druku, ale też różne techniki uszlachetniania gotowych wydruków. Dzięki nim ulotki, broszury, plakaty, billboardy oraz inne materiały reklamowe mogą zyskać dodatkowe walory estetyczne, co znacznie podniesie ich marketingową skuteczność, a także zwiększyć swoją odporność na mechaniczne uszkodzenia i niszczące działanie czynników środowiskowych, co ostatecznie przełoży się na ich dłuższą trwałość. Uszlachetnienie druku jest oczywiście usługą dodatkowo płatną, jednak nie wiąże się z mocno wygórowanymi kosztami, za to przynosi spore korzyści, dlatego wielu klientów chętnie się na nie decyduje.

W jaki sposób uszlachetnia się druk?

Uatrakcyjnić wizualnie i technicznie gotowy wydruk można na niezliczoną liczbę sposobów, jednak najpopularniejszą, najbardziej praktyczną i efektywną metodą uszlachetniania druku jest laminowanie UV. Polega ono na pokryciu powierzchni papieru (z jednej lub z obu stron) zabezpieczającym laminatem foliowym, czyli specjalną powłoką kompozytową, która zapewni mu niezbędną wytrzymałość. Robi się to przy użyciu urządzenia o nazwie laminator, niekiedy zwanego również „zgrzewarką”, ponieważ jego działanie sprowadza się do scalania laminatu z papierem rozgrzanym do temperatury około 35°C cylindrem pokrytym klejem – dzięki temu te dwa materiały po połączeniu tworzą spójną całość. Laminat występuje w dwóch wersjach: matowej i błyszczącej, z których każda ma inne właściwości. Laminat matowy słabo odbija światło, nie powoduje więc odbłysków, najlepiej komponuje się z grafikami w pastelowych barwach. Laminat błyszczący natomiast mocno odbija światło, ale za to zapewnia większe nasycenie kolorów i połysk nadający drukom eleganckiego charakteru. Nasza drukarnia oferuje laminowanie zarówno folią matową, jak i błyszczącą.

Jak dobrać odpowiednie uszlachetnienie?

Wybór konkretnego rodzaju uszlachetnienia zależy od przeznaczenia wydruku i efektu, jaki klient chce osiągnąć. Z reguły jednak zaleca się stosowanie folii matowej w ekspozycjach wewnętrznych, a błyszczącej – w ekspozycjach zewnętrznych. Wtedy uszlachetnione materiały reklamowe będą najlepiej spełniać swoją funkcję, ponieważ zagwarantują najlepszą widoczność i czytelność. Bez znaczenia są w tym przypadku natomiast techniki drukarskie, jakie zostały zastosowane przy tworzeniu wydruków. Laminowaniu folią matową i błyszczącą można bowiem poddać zarówno materiały drukowane metodą tradycyjną, jak i te, które zostały wydrukowane metodą offsetową. Nie jest też istotna wielkość arkusza. Oba te sposoby uszlachetniania papieru sprawdzają tak samo dobrze w druku mało- i wielkoformatowym.

Zainteresowany?

Zapytaj o wycenę Twojego zamówienia

604 77 20 78 .