Jak przygotować dobry folder reklamowy?


Folder reklamowy, jako jedna z popularniejszych form reklamy tradycyjnej, niezmiennie stanowi ważny aspekt działań marketingowych wielu firm. Ten niewielki wyrób poligraficzny, składający się z nie więcej niż kilkunastu zszytych lub sklejonych arkuszy papieru, może służyć wielu celom jednocześnie: promocji nowości w ofercie, budowaniu świadomości marki, pozyskiwaniu partnerów biznesowych itp. I jeśli zostanie dobrze zaprojektowany, z powodzeniem wywiąże się z tych zadań. Dlatego dziś podpowiadamy, jak stworzyć dobry folder reklamowy i jak przygotować go do druku.

Jak powinien wyglądać dobry folder reklamowy?

Zawartość każdego folderu reklamowego składa się z dwóch kluczowych elementów: szaty graficznej i treści. I jedno i drugie powinno wpływać na wyobraźnię odbiorcy. Szata graficzna musi być zachęcająca, treść natomiast – przekonująca. Projektując oprawę wizualną postawmy na ponadczasową elegancję, czyli stonowane barwy, regularne linie oraz oryginalne, minimalistyczne wzory, których uzupełnieniem będą wysokiej rozdzielczości zdjęcia i ilustracje. Ważne, aby grafika przykuwała wzrok czytelnika, nie odciągając przy tym zbytnio jego uwagi od treści, ponieważ to właśnie treść jest kluczowym czynnikiem odpowiedzialnym za wywołanie określonej reakcji, na przykład podjęcia decyzji o zakupie. Aby ten cel osiągnąć, należy umieścić w folderze teksty reklamowe pisane językiem korzyści, opisujące dany produkt w sposób niezbyt rozwlekły, ale wyczerpujący i merytoryczny, a przede wszystkim ciekawy i intrygujący. Nie bez znaczenia jest też papier, na jakim zostanie wydrukowany folder. Nasza drukarnia najczęściej drukuje foldery reklamowe na papierze o gramaturze od 150 do 300 g/m², czyli wystarczająco grubym i sztywnym, by nie dać się łatwo zniszczyć, a jednocześnie na tyle lekkim i elastycznym, by zapewnić czytelnikom wygodę przewracania stron.

Jak przygotować folder reklamowy do druku?

Zanim gotowy folder reklamowy trafi do druku musi zostać odpowiednio sformatowany. Innymi słowy: należy mu nadać właściwą formę, umożliwiającą poprawny wydruk. Najlepiej zapisać projekt w formacie PDF, skali 1:1, rozdzielczości 300 dpi i palecie CMYK, przy uwzględnieniu spadów o wielkości 3 mm – takie parametry techniczne pliku zagwarantują, że folder będzie wyglądał na papierze równie dobrze jak na komputerze. Nasza drukarnia może oczywiście zaoferować wsparcie w zakresie przygotowania projektu do druku, jeśli dla klienta stanowi to problem. Chętnie służymy też pomocą w wyborze rodzaju papieru i jego ewentualnych uszlachetnień.

Zainteresowany?

Zapytaj o wycenę Twojego zamówienia

604 77 20 78 .